Smerovani posty pouze pro nektere uzivatele.

Jaroslav Stefka jaroslav.stefka na anet-brno.cz
Pátek Duben 20 10:37:32 CEST 2001

> Prohlaseni "v takovem pripade si problemy zasluhujete" povazujte za
> drubne zlehceni jinak vazneho prispevku.

:-))

> Pomoci virtusertable muzete prepsat cilove adresy libovolneho subsetu
> uzivatelu - takze nejcistsi reseni je pravdepodpbne zridit nejakou dalsi
> domenu (treti urovne), pro tu je finalnim MX strojem ten skvely Exchange
> a na Linuxu virtusertable prepise vybrane adresy "do" teto domeny.

Ted jsem na serveru RedHatu nasel reseni, ktere by mi dle meho nazoru mohlo
pomoci vyresit muj problem jinak, nez jste naznacil Vy (i kdyz Vase reseni je jiste
funkcni). Jde o to, ze do mailertable je mozne zadat i jmeno uzivatele, co jsem nevedel
(myslel jsem, ze lze zadavat jenom nazvy domen). Jako priklad je tam toto:
bob na isp.net              SMTP:bob@[192.168.1.10]

Takze pokud to dobre chapu (jeste to musim vyzkouset), tak kdyz v tomto tvaru uvedu
v mailertable ty uzivatele, kteri jsou jiz na Exchange definovani, tak se jim ta posta
presmeruje na Exchange server ve vnitrni siti, pricemz ostatnim posta zustane jako
doposud na linuxu. Jestli to bude funkcni, tak to bude parada, protoze je to velmi jednoduche.

> "Message-ID" pak mate nejednodussi aby uzivatele postu posilali SMTP
> rovnou na ten Linux (a pak je otazka, proc ji rovnou z toho Linuxu i
> nebrat a pak je otazka, proc tam ten Exchange vubec je, kdyz ho k nicemu
> nepotrebuji).

To neni tak jednoduche nastavit klienty, aby posilali SMTP primo na linux, protoze
jako klientsky software se pouziva Outlook, kde je (a bude) definovana pouze jedina sluzba,
a sice Microsoft Exchange Server. To zpusobi, ze veskera nastaveni si klient prebira z Exchange
(e-mailove adresu a spoustu dalsiho), takze kdyz uzivatel posle postu, Exchange urci, jestli
je to mistni posta nebo to posle na smart hosta. Ma to docela vyhody, nadefinuju uzivatele se
vsemi parametry, pripojim ho na Exchange a uz nikdy se nemusim starat, jestli si uzivatel
spravne nastavil MIME kodovani a takovy ty dalsi veci. Udelam to zkratka jen jednou na serveru,
a nemusim pri kazde reinstalaci PC furt dokola jako cvicena opice nastavovat e-mailovou adresu,
jmeno uzivatele, jmeno POP3 a SMTP serveru a kodovani a milion dalsich veci.
Na otazku "proc tam ten Exchange vubec je" existuje nekonecne mnozstvi odpovedi :-) ale
aspon jedna z nich je, ze ve firme pouzivame v Outlooku vlastni formulare, ktere napr. u kontaktu (tedy
u nasich zakazniku) umoznuji dodefinovat dalsi vlastnosti, napr. verzi nami dodaneho software, kdo
u zakaznika kdy byl, o cem se jednalo (+ spoustu dalsiho) a to formou verejnych slozek sdilet
v ramci firmy tak, aby mel kazdy dostatek informaci, kdyz s danym zakaznikem jedna. Ani nemluvim
o tom, ze se takto daji sdilet a planovat dalsi zdroje firmy (auta, mistnosti, notebooky). Da se na tom
zkratka postavit docela dobry informacni system firmy za rozumnou cenu (vsichni ortodoxni linuxari se ted
smeji, az se za bricha popadaji). Vim, existuji jiste lepsi a specializovana reseni, jenze to uz se bavime
o jinych castkach. Exchange nam zkratka neslouzi jenom k hloupemu posilani e-mailu.

Moc jsem se rozkecal, omlouvam se vsem ktere tohle v sedmail konferenci otravilo.

Dekuji za odpoved.

J.Stefka