ako vlozit filter pred qmail-local

Mira Tempír xtempir na informatics.muni.cz
Pátek Srpen 3 19:06:19 CEST 2001

Ahoj,

== 03/08/01 09:00  Jozef Hitzinger ==

| Zdravim,
|
| hladal som, skusal v qmail na lists.cr..., nic -

ja jsem to tam videl, cekal jsem ze odpovi nekdo jiny :)

| chcem zaradit pred qmail-local filter (perl skript), ale povodna idea ze
| skript nazvem qmail-local a binarku qmail-local-orig, nejde,
| qmail-local-orig zahlasi ze je volany so zlym poctom parametrov.

z man page:

qmail-local  [ -nN ] user homedir local dash ext domain sender defaultdelivery

| tusim ze cast parametrov qmail-lspawn odovzdava qmail-local cez
| environment, a to sa pri tom skriptovani strati. ako ho obabrat som
| nezistil.

vypsat v te nahrade qmail-local vsechny promenne prostredi do nejakeho
souboru v /tmp, pak ty promenne ktere maji pro qmail nejaky smysl
exportovat dal originalnimu qmail-local-u

| teda ak viete ako medzi qmail-lspawn a qmail-local vlozit skript (idealne
| taky co nerobi nic, len vezme std. vstup a poda ho qmail-local-orig), pls
| nenechajte ma trapit sa.

Snazim se, nejsem si ale zrovna jisty, ze to vubec jde bez uprav qmailu,
vyzkousejte a dejte nam vedet.

	The  standard  input for qmail-local must be a seekable file, so that
	qmail-local can read it more than once.

Myslim, ze bude ale jednodussi nahradit qmail-queue, stahnete
si programek qmail-filter (da se to pouzit i bez patchovani qmailu)
misto qmail-queue pak umistite skript:

#!/bin/bash

exec /var/qmail/bin/qmail-qfilter /var/qmail/qftest

ve /var/qmail/qftest bude treba

#!/usr/bin/perl

while (<>) {
	s/ahoj/nazdar/;
        print;
}

foreach $i (keys %ENV) {
        print $i,"=",$ENV{$i},"\n";
}

... skript v celem e-mailu nahradi slovo ahoj za nazdar
a na konec e-mailu prida vypis promennych prostredi

oproti vasemu reseni to bude spoustet spoustet uz pri ukladani
do fronty (tzn. pro vsechny e-maily)

hezke qmailovani
  Mira Tempír, student at fi.muni.cz
   <xtempir at informatics.muni.cz>