postfix, maildrop a virtualni uzivatelia

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Čtvrtek Srpen 9 16:25:35 CEST 2001

Heyaaa!!!

nainstaloval som courier-imapd, vytvoril som virtualneho pouzivatela, ktory ma
iba imap konto, jeho udaje su v /etc/courier/userdb

posta mu chodi, cez imap si ju vie precitat, ale len ked rucne nastavujem
zopar prav na subory a adresare, a to:

v /etc/postfix/master.cf mam zadefinovany maildrop:

maildrop  unix  -       n       n       -       -       pipe
    flags=R user=vposta argv=/usr/bin/maildrop -d ${recipient}

uzivatel "vposta" je spolocny uzivatel z /etc/passwd pre vsetkych virtualnych
imap uzivatelov

problem je ten, ze maildrop sa stale pokusa ulozit postu do Maildir-u
pouzivatela ako nobody.nogroup ... zistil som to, ked mi v logu vypisovalo
hlasku permission denied, tak som nastavil na maildir 777, co nechcem nechat

preco sa teda maildrop nespusta pod uzivatelom "vposta" ???

pri citani posty takisto vidim postu len vtedy, ked zmenim vlastnika dorucenej
posty na vposta, ale to uz nie je vec postfixu

este main.cf:

mailbox_transport = maildrop
mailbox_command = /usr/bin/maildrop
fallback_transport = maildrop
home_mailbox = Maildir/

pre virtualnu domenu mam nastaveny transport:

domena.sk        maildrop:

pri pravach 777 posta dojde az do maildiru uzivatela,
pri pravach 700 vypise chybu:
(maildir delivery failed: create /cesta/k/maildiru/tmp/997366940.12278_1.dot: Permission
denied)

takze chyba je jasna, tak preco sa maildrop spusta pod nobody.nogroup???
nastavuje sa to este niekde inde, zabudol som na nieco?

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE