Jak nastavit access proti spamerovi?

Dan Lukes dan na obluda.cz
Úterý Srpen 14 20:58:06 CEST 2001

Jirka Kosina wrote:

> Do access se uvadeji IP adresy, a k nim prislusne reakce (jak ma sendmail
> reagovat na prichozi mail z teto IP adresy). Evidentne mate access
> nastaven spravne, protoze spammer dostane 550.
>
> Pokud ho chcete "uriznout" skutecne tak, aby Vam uz ani timto neplnil log,
> a pokud pouziva stale jednu Ip adresu, uriznete mu jednodusse pristup na
> sitove urovni - ipchains, resp. iptables.

	Pokud ovsem neexistuje zalozni MX. V takovem pripade dosahnete jen toho,
ze spammer to bude posilat tam a ten zase k vam - takze misto toho, aby
postu odmitl rovnou vas stroj se tim, pred tim, jeste bude muset zabyvat
stroj jiny.

	Zarezavani spameru na sitove urovni je obvykle kontraproduktivni.

				Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz