mail s prilohou

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pátek Únor 23 11:03:05 CET 2001

> Date: Fri, 23 Feb 2001 10:00:09 +0100
> From: Michal Krause <michal na krause.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: mail s prilohou

> Viz treba metasend z balicku metamail.

> From: Jan Kurik <kurik na amis.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: mail s prilohou
> Date: Fri, 23 Feb 2001 10:05:10 +0100
>
>   Pokud by se Vam nechtelo instalovat a zkoumat dalsi balicek, tak lze
> jeste udelat treba toto :
>
> (cat <soubor_s_mailem>; echo "`uuencode <soubor_s_prilohou>
> <soubor_s_prilohou>`") | mail <email_adresata>

Mno, konstrukce echo "`program`" je tedy opravdu "spickova":
1. pousti zbytecne proces echo;
2. je realne nebezpeci preteceni maxima delky pro povelovy radek.
Misto toho staci jen proste volani programu, v danem pripade neco jako
{ cat soubor-s-uvodem; echo; uuencode pripojeny-soubor;}|mail -s subject adresat
resp.
{ echo "uvodni text"; echo; uuencode pripojeny-soubor;}|mail -s subject adresat

>   Prijemce to pak nema jako klasickou emailovou prilohu, ale ten soubor z
> toho dostane pomoci
>
> uudecode <vas_email>

Pokud ovsem v uvodu nebude radek "begin". :-)

> From: "Old. Slizek" <Old.Slizek na savmt.sk>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Date: Fri, 23 Feb 2001 10:12:15 +0100
> Subject: Re: mail s prilohou
> CC: "Petr Nymec" <petr.nemec na jip.cz>
>
> 37 09 23 02 * /bin/mail adresat na domena.cz -s subjekt < soubor

To bude korektni jen tehdy, kdyz soubor bude obsahovat jen
7bitove znaky, coz nemusi byt dotazovany pripad.

Domnivam se, ze tazatel mel na mysli "klasickou" MIME-pripojku:
viz RFC 2045 az 2049. Pokud to nechcete studovat (je to ponekud
dlouhe, obecne, neprehledne a nezazivne), staci vystup z MIME-MUA
s prilohou poslat nekam do souboru nebo do ne-MIME-MUA a tam se
podivat, jak je to poskladano - je to dost jednoduche, jen pro
binarni prilohy je treba program na zakodovani do base64
(mmencode); uu-kodovani MIME nezna.

BTW: Toto neni problem MTA, ale MUA, takze off-topic.
--
                                                Lubos Kaspar