BFU nechodici posta rootovi (fwd)

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Leden 10 16:32:33 CET 2001

On 10/01/2001, pkucera na mh.vri.cz wrote:

> Dekuji. Bylo to tim. S tim &admin to uz funguje. V tom
> /var/spool/qmail/mess/ visi prave nedorucena posta pro roota z
> drivejska a jeste jedna. Ta byla poslana na adresu pokus, kde
> ~/alias/.qmail-pokus obsahuje radek "|/cesta/script". Ten script dela
> to, ze cte telo dopisu, v nemz jsou zaznamy podobne zaznamum z
> xaliases (tj. prezdivka: <> kam_poslat). Ten script upravi zaznamy tim
> zpusobem, ze jejich vystupy jsou soubory jmena
> "~alias/.qmail-prezdivka" obsahujici radky "kam_poslat". Bohuzel mi to
> z nejakeho duvodu neustale cykli.

Pokud tam ted visi zpravy pro roota, kteryzto mailbox uz funguje, muzete
poslat signal ALRM procesu qmail-send a ten zacne okamzite zkouset
dorucit zpravy z fronty (killall -ALRM qmail-send).

Co se tyka cykleni zprav dorucovanych na skript, s tim tezko radit.
Velmi pravdepodobne je chyba v tom skriptu respektive v jeho chovani,
ktere muze qmailu vadit. Napriklad navratovy kod skriptu rika qmailu,
jestli zprava byla dorucena nebo jestli doslo k docasne ci trvale chybe.
V pripade, ze vracite nejakou divnou hodnotu, se muze stat, ze to qmail
povazuje za docasnou chyb a zkusi to dorucit za chvili znovu. Log je i v
tomto pripade Vas kamarad.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

                           Penguino  veritas