virtusertable a nelokalni uzivatele

Milan Suchánek such na i-development.cz
Čtvrtek Červenec 12 12:09:33 CEST 2001

Hello Dan,

Thursday, July 12, 2001, 7:26:38 AM, you wrote:

DL>         Problem je trochu v terminologii.

:-)

DL>         Pokud "tohoto" stroj je "ten druhy" a uzivatel "ktery je mimo" je
DL> uzivatel na tom prvnim stroji, pak si musite uvedomit, ze druhy stroj
DL> opravdu nezna user1 a user2, ale presto si myslim, ze je finalnim
DL> prijemcem pro "domena.cz" - takze musi dojit k chybe. V naznacene
DL> konfiguraci musi byt provedena jeste komplementarni konfigurace na
DL> strane druhe zajistijici, ze posta "pro ty dva" je preposilana na stroj
DL> prvni.

Jasne, MX pro domenu ukazuje na ten druhy stroj. Tam jsou ulozeny POP3
schranky, z nichz nektere ten 1. stroj fetchmailem stahuje do
lokalnich uctu. A z tohoto stroje se to odesila i na ty ucty na
"druhem" stroji".

DL>         Pokud "tohoto" neni "ten druhy", pak bude asi nejrozumenejsi postu
DL> odesilan ve verbose rezimu ("sendmail -v" nebo "mail -v" (alespon na
DL> nekterych systemech)) a podivat se primo na SMTP session. V kazdem
DL> pripade, i bez toho se vam vraci chybove hlaseni, ktere rika, kdo mluvil
DL> s kym a kdo tedy hlasil, ze user unknown. I z toho lze vycist mnohe, ale
DL> toto chybove hlaseni jste nam sem poskytnout neracil, takze poskytnout

Jde o to, ze kdyz jsem poslal mail na ten "druhy" pocitac, sendmail
vyrobil adresu ve tvaru user3 na relay.domena1.cz a to tomu druhemu
maileru vadi. Vraci se zhruba toto:

<user3 na relay.domena1.cz>:
11.22.33.44 does not like recipient.
Remote host said: 550 unknown user <user3 na relay.domena1.cz>
Giving up on 11.22.33.44.

Takze jde zrejme o to, aby na "obalce" zpravy nebyla adresa
user3 na relay.domena.cz, ale user3 na domena.cz

DL>                                                 Dan

diky

 Milan                            mailto:such na i-development.cz