velky mail = big problem

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Čtvrtek Červenec 19 09:19:48 CEST 2001

> mam na sendmailu limit na prijeti posty na 12 000 000 bytu (s MIME),
> problem je v tom, ze nejaky hovado nam dnes vecer poslalo mail,
ktery
> mel 136 MB. Problem je v tom, ze ho odmitnul az po prijeti a my mame
> merenou linku :(. Je toto normalni chovani?

Casto ano. Pokud je prijemce ci odesilatel nepodporuje SIZE rozsireni
protokolu SMTP pak vzdy.

Limit velikosti prijimaneho emailu se uplatni nekolika zpusoby:

1) nejbeznejsi - velikost zpravy se zjisti az po prijeti mailu - pak
sendmail odesle chybovou hlasku, kterou naznaci remote serveru, ze
zpravu neni a nebude mozne zprvacovat
2) vzdaleny server indikuje max velikost zpravy dopredu (pokud se
nepletu tak parametrem SIZE v MAIL FROM: ). V tom pripade sendmail ma
moznost odmitnout zpravu ihned
3) nastaveny limit by mel SMTP server indikovat i v odezve na EHLO -
pak vzdaleny server dopredu vi co mu projde a ne

Tak nejak by to melo byt (mozna jsem to ale nepopsal presne).
Konkretni popis najdes v RFC 2821 a spol (veci okolo rozsireni EHLO
atd - ale ty by yz snad mely byt zahrnuty s 2821).

D. Toman