Prijem elektronickej posty do databazy

Tibor Bartos bartos na rainside.sk
Čtvrtek Červenec 19 11:09:09 CEST 2001

> ide o ukladanie prichadzajucej posty do nejakej databazy, vyhody, nevyhody,
> odporucania, vyuzitiei, ukladanie attachmentov (blob?), prezeranie (php?)

Pokial mozete, nedavajte postu priamo z MTA do databazy, hlavne nie do
jednej tabulky v mysql. Pochopitelne, ze databaza ako doplnkova vec
na vyhladavanie, alebo ako archiv ma zmysel. Ale myslim si, ze nie je
velmi vhodna ako primarny mail spool.

Dovody:

1. spolahlivost - cim je system jednoduchsi, tym menej veci sa moze
   pokazit

2. mozna strata dat - pokial davate vsetky data do jedneho velkeho suboru,
   tak v pripade jeho poskodenia pridete o vsetky spravy (co je prave
   pripad tej jednej tabulky v mysql). Ak mate spravy v klasickych
   mailboxoch, pridete o spravy pre jedneho uzivatela. Ak pouzivate
   maildir alebo nieco podobne, pridete pri poskodeni jedneho suboru
   len o jednu spravu.

3. obnova dat zo zaloh - je jednoduche obnovit zo zalohy urcenu spravu
   alebo uzivatelov mailbox. Ak kvoli tomu potrebujete obnovit celu
   databazu alebo aspon celu tabulku, je to viac prace a viac casu.

4. podpora existujucimi MTA, MUA a POP/IMAP servermi

Tibor Bartos