SubMTA

Rehor Petr petr.rehor na decros.cz
Pátek Červenec 20 11:01:57 CEST 2001

> Mam sendmail, ktery normalne maka, vcetne DNS (ns0.domena.cz).
> Potrebuji v siti pridat a nakonfigurovat server s databazi
> (db.domena.cz), ktery posila alerty na lokalniho uzivatele
> root. Bezi mi tam sendmail bez DNS, ktery je v resolveru
> nastaven na ns0.domena.cz.
> Kdyz chci poslat zpravu z db.domena.cz na uzivatele na
> ns0.domena.cz, tak koncim s chybou, ze "domena odesilatele
> musi existovat". V DNS jsou zaznamy O.K.
> Sendmaily jsou 8.9.3 na RH6.2.
>
> Asi je to blbustka, ale ted jsem vedle jak ta jedle.

Nedavno jsem resil podobny problem. Chybka byla v tom, ze klienti
do SMTP prikazu mail from: neuvadeli celou domenu ale jenom jmeno
pocitace. V sendmail.cf jsem mel nastaveno

	O ResolverOptions=-DEFNAMES -DNSRCH

v sendmail.mc je to define(`confBIND_OPTS',`-DEFNAMES -DNSRCH')dnl

V logach byly zaznamy, ze uzivatel na host - domena neexistuje.

Kdyz jsem odstranil -DEFNAMES, tak to zacalo fungovat - sendmail si
doplnil ke jmenum hosta jmeno domeny a byl schopen toto jmeno
resolvovat (viz resolver(3) - popis RES_DEFNAMES).

Druha moznost reseni byla pridat samotne jmeno pocitace do access
jako OK nebo RELAY, ale to mi nepripadalo uplne dokonale.

Resil jsem to na sendmail-8.11.3 a FreeBSD 4.3.

Petr Rehor

DECROS s.r.o.          J.S.Baara 40, Ceske Budejovice, Czech Republic
Tel: +420-38-7312808   Fax: +420-38-7311480      http://www.decros.cz