Neodchazejici posta II.

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Pátek Červenec 27 09:16:19 CEST 2001

pkucera na mh.vri.cz wrote:

> Dobry den jeste jednou,
>
> 	predem se omlouvam, ze Vas jeste otravuji s timto dotazem, ale vse
> nasvedcuje tomu, ze Linuxovy server odmita prijimat postu z lokalni site.
> Zkousel jsem nakonfigurovat Outlook Express nebo jak se to vlastne jmenuje
> a to take jen prijimalo postu. Odesilat se mu ji jiz nechtelo. Ohlasil nejakou
> chybu s tim, ze mu server, na ktery se pripojuje, nedovolil odeslat postu.
> Kdyz jsem dal tcpdump na sit, kde je mercury a port na ktery chodi posta,

Mozna je v tuto chvili tcpdump jeste zbytecny a sendmail odmita
spojeni z nejakeho racionalniho duvodu. Obvykle to i napise, ovsem
potrebujete videt obsah te komunikace. Ja to delam dvema zpusoby:

1) telnet masina 25
    a pak zadavam rucne smtp prikazy; tim ale nezjistite, zda se nahodou
    nechova divne Outlook

2) sendmail lze spustit s parametrem "-X file" a on zacne VESKEROU (!)
    komunikaci opisovat do toho souboru; pozor, opravdu hodne roste,
    takze pouzivat jen na ladeni;
    tam pak mozna najdete pricinu lepe (napr. zakaz relay a spatne
    nastavene trusted hosts nebo spatne IP adresa odesilajici masiny ...)

ivo
--
E-mail: Ivo.Panacek na regionet.cz, Ivo.Panacek na jlabs.cz
WWW:    http://ivop.regionet.cz