Dva MTA v domene.

Martin Postulka Martin.Postulka na cerge.cuni.cz
Středa Červen 6 16:03:02 CEST 2001

yce wrote:

> Musim nektere uzivatele presunout na oddeleny server, protoze 90%
> provozu vedou mezi sebou - uvnitr domeny a zatezuji sit.
> Potrebuju mit napriklad user1 na domena.cz a user2 na domena.cz na
> serveru serv1.domena.cz a user3 a user4 na serveru serv2.domena.cz.
> serv1.domena.cz je MTA, ktery komunikuje se svetem a serv2.domena.cz
> by mel komunikovat jen se serv1, pokud je to zapotrebi (zprava od user1 na user3).
> Samozrejme prichozi a odchozi posta se svetem musi fungovat jako nyni,
> kdyz jsou vsichni na jednom serveru serv1.domena.cz.

presne to, co popisujete, jsem neprovozoval, ale kdybych to chtel udelat,
- zviditelnil bych do sveta prostrednictvim MX zaznamu jen server1
(pokud byste striktne netrval na naproste izolaci server2 od sveta, MX s nizsi prioritou pro server2)
- na obou serverech bych shodne nastavil, aby postu pro domenu obslouzili sami.
- na server1 bych do /etc/aliases dal radky user3:user3 na server2.domena.cz, totez pro user4 a ostatni
  na server2 bych dal odpovidajici radky pro user1, user2 a spol.
- pro odesilani bych server2 nastavil jako neplnohodnotny, ktery vsechno odesila prostrednictvim
  server1, nedelal jsem to, takze bych si musel taky precist, ale pocitam, ze tohle zrovna se najit da.

Nevylucuju, ze se to da vyresit elegantneji a usetrit spravu /etc/aliases, ale jak psal Petr Simek,
chtelo by to vyzkouset neplatne adresy, nejspis by koncily asi po 30 prehozenich. Mozna by vam
to nevadilo, mozna se da nastavit i kratsi smycka.
Ja totiz spravu uctu, aliases, genericstable, adresaru a dsitribucnich listu delam pomoci skriptu z centralni
pseudodatabaze, takze by mi popisovane reseni nepridalo praci, ale rucne bych to ve vetsim
meritku asi delat nechtel.

Martin Postulka