Posta vs. DNS

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Čtvrtek Červen 14 12:41:20 CEST 2001

On Wed, Jun 13, 2001 at 08:48:18PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Pokud myslite zpravy s neexistujici domenou v MAIL From: adresou z
> neexistujicich domen odmitam, protoze jde o nekorektni zpravu
> neodpovidajici prislusnym RFC (dnes konkretne RFC2821). Je to zpusob jak
> vzdaleneho uzivatele donutit, aby si spravne nakonfiguroval sve MUA.
> Pokud budeme vsechny veci tise tolerovat, casem nepujde Internet
> pouzivat vubec, protoze si kazdy bude delat uplne co chce.
>
> 	Vyjimkou je samozrejme MAIL From:<> ktere je naprosto v poradku a ktere
> musi byt prijimano (i v tomto smeru ale byvaji MTA chybne
> nakonfigurovany).

suhlasim, ale teraz svoju otazku este upresnim ...
co sa tyka domen, s tym suhlasim bez debaty, napr. (podstatne riadky z logu):
EHLO mx31.tiki.ne.jp
450 <harpoon8 na asean-mail>: Sender address rejected: Domain not found

no, co sa tyka klientov, cize strojov, odkial ta posta prichadza:
EHLO cuk.atlas.cz
450 Client host rejected: cannot find your hostname, [195.119.187.242]

tymto by som odblokoval velmi vela prichadzajucih mailov - a to kvoli tomu, ze
tamojsi spravcovia DNS nemaju poriadok a doplatili by na to moji pouzivatelia,
pretoze by im prestala chodit (asi) vacsina posty ... mal som to zapnute asi
hodinku, dve, ale potom som to povolil, pretoze mi ako postmasterovi chodilo
vela chybovych hlaseni

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE