Posta vs. DNS

Vladimír Solnický solnicky na vegacom.cz
Čtvrtek Červen 14 16:44:33 CEST 2001

14. 6. 2001 napsal(a) Tibor Bartos na tema ,Re: Posta vs. DNS`:

TB> Odmietanie klienta na zaklade kontroly HELO/EHLO porusuje RFC 2821 (co je
TB> aktualna definicia SMTP protokolu):
TB>
TB>    An SMTP server MAY verify that the domain name parameter in the EHLO
TB>    command actually corresponds to the IP address of the client.
TB>    However, the server MUST NOT refuse to accept a message for this
TB>    reason if the verification fails: the information about verification
TB>    failure is for logging and tracing only.

Mozna, ze to porusuje RFC 2821 (nevim), ale podle mne ne rozhodne tento
odstavec,protoze ten mluvi o necem jinem: O tom, ze kdyz se pripojim z
pocitace a.b.cz a pouzili EHLO/HELO uplne.jina.domena.sk, tak nesmim byt
odmitnut jen proto, ze jsem se prohlasil za nekoho uplne jineho. Alespon
bez kontextu RFC je tohle dle meho chapani vyznam citovaneho odstavce.

Takze to neni odpoved. Tezko soudit z puvodni citace, ale prijde mi, jako
kdyby si server testoval, zda domena za EHLO existuje a kdyz zjistil ze
ano a ze je to zaznam A, hledal prislusny zaznam PTR a nenasel ho. Ale
tezko rici, bylo psokytnuto malo  informaci.

S pozdravem

V. S.
--
Mgr. Vladimir Solnicky <solnicky na vegacom.cz>, administrator IT,
Vegacom, a. s., Senovska 434, 182 03 Praha 8-Dablice, CZ,