Posta vs. DNS

Tibor Bartos bartos na rainside.sk
Pátek Červen 15 10:21:57 CEST 2001

> A este nieco. Stranka www.mail-abuse.org funguje dalej aj s ich
> databazami. Som myslel, ze mali spojitost s ORBS. Tie veci ohladne tahania
> zony(projekt,zmluva) mam od nich. Takze teraz momentalne nechapem, co
> vlastne bezalo na ORBS.

Boli to uplne nezavisle veci. MAPS (cize mail-abuse.org) je ovela
serioznejsi a zaradi do databazy len adresu, cez ktoru dokazatelne
presiel spam, alebo bol z nej odoslany. ORBS navyse scanoval siet na
open relays a zaradoval ich do databazy automaticky. Okrem toho bol
jeho spravca dost radikalny a zaradoval do databazy aj siete, ktore
blokovali jeho scany, alebo ho inym sposobom rozculili.

Pokial viem, tak MAPS nadalej funguje, aj ked mal nejake problemy -
pred casom prepustil dost velku cast svojich zamestnancov.

Tibor Bartos