dynamicke povolovani adres pro relay

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Středa Březen 7 02:14:30 CET 2001

jirpe wrote:

> Nekde mi bezi sendmail. Ten ma pochopitelne povolen relay pouze z jasne
> specifikovanych adres. Jenze ja s notebookem cestuji a kazdou chvili mam
> jinou adresu. Takze odesilani posty = nic.
>
> Reseni:
> Demon na pocitaci se sendmailem (linux, ale snad i jiny unix), ktery ceka na
> pripojeni od klienta, zepta se na jmeno/heslo a potom docasne povoli jeho ip
> adresu pro relay. Klientsky program je pro win32. Funguje to tak, ze demon
> po povoleni adresy klientovi posila kratke zpravy, na ktere musi dostat
> odpoved. Nedostane-li tak tu adresu zase zrusi.

	Podobnou praci zastane tunel vytvoreny pomoci SSH, lokalni posta se
posila na localhost, relay se povoli z localhost, autentizace jmenem a
heslem zustava (jenze navic bezi zasifrovane, ne jako clear text) a
krome toho jsou prenasena data take zasifrovana a jeste jsou obvykle
mensi, tak se dopis obvykle odesle rychleji.

	Ani tam nemusi mit uzivatel shell (jeste by neco udelal).

					Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz