Pocet daemonu.

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Březen 9 08:04:17 CET 2001

On Fri, 9 Mar 2001, yce wrote:

> To vim zcela jiste, dokonce mi tu nekdo odepsal, ze sendmail s pop3 a smtp
> vubec nesouvisi...
> takze to beru s rezervou.
> Ale, problem je s lokalnimi uzivateli, protoze kdyz ze svych Outloocku
> odesilaji zpravu, tak budto cekaji a zprava je, ze server je bez odezvy,
> nebo postu stahnou, ale cekaji na odeslani.

To ze outlook pise ze se ceka na odeslani jeste nemusi znamenat ze se ceka
na odeslani :-) Ale vazne zkusil bych neco takoveho - prihalsit se 3x na
ten linux v jednom okne si spustit 'tail -f /var/log/maillog' ve druhem
okne si pripravit na konzoli prikaz 'nslookup -query=MX nejakadomena.cz'
pak se na treti konsoli pripojit k sendmailu prikazem 'telnet vas.stroj.cz 25'
a zkusit mu zadat postu od sebe pro tu domenu (ten protokol tu ale
popisovat nehodlam - musite to najit v dokumentaci nebo knize) .
No a pokud se v prubehu zadavani sendmail odmlci tak hned na druhou
konzoli s nslookupem a 'odpalit' prikaz nslookup pro tu cilovou domenu -
jak rychle vrati udaje, a hop na prvni konzoli a sledovat co zhruba v
ktery cas zapise do logu. Z toho poznate zda to vazne na sendmailu a
zhruba proc - jestli je to v DNS nebo ne.