dotaz

Petr Čech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Březen 14 10:53:24 CET 2001

On Wed, Mar 14, 2001 at 10:44:53AM +0100 , Beno Slavik wrote:
> Po přečtení mailu pana Kacálka mě napadá jedna věc ...
>
> Jak je možné, že se SMTP server Okresního úřadu Písek může dostat na
> blacklist ...
>
> už nevím přesně kde ja náš server uveden, ale zrovna v nedávné době jsme
> řešili tento problém
>
> Jakým způsobem se teda servery na blacklist dostávají???

1) prosel prez nej spam a nekdo to nabonzoval
nebo
2) nekdo byl aktivni a nahlasil to do ORBS a ten server neprosel testem

ORBS je seznam _potencialne_ zneuzitelnych serveru. Dalsi jako
relays.mail-abuse.org obsahuje jenom servery, prez ktere se opravdu
spamovalo. Navic pokud jste relay pro nejaky server, ktery je v ORBS, tak
mate taky smulu (zabezpecte mercury, aby nebyl open-relay a zaroven mu
delejte smarthost. celkem sranda)

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

<zpx> it's amazing how "not-broken" debian is compared to slack and rh