Zamitani posty pomoci blacklistu

Rehor Petr p.rehor na decros.cz
Středa Březen 14 11:06:51 CET 2001

> From: Petr Kacalek [mailto:kaci na qgirit.cz]
>
> v posledni dobe se potykam s nasldujicim problemem:
> Me servery pouzivaji blacklist (dorkslayers.org a jeste
> nejake jine) proti spamerum uvedenym na tomto seznamu.
> Ovsem za posledni tri mesice dochazi k masivnimu narustu poctu
> serveru zejmena velkych provideru, ktere jsou zarazeny do blistu.
> Je jasne, ze to je zpusobeno nezabezpecenym smtp pristupem. Timto
> padem si cim dal vice lidi stezuje, ze lidem na nasem serveru
> nemuze poslat postu, protoze se to vraci.
> Druha vec je, ze vetsina lidi to ani nedokaze zjistit proc a
> [...]

Kdyz vyznamnym zpusobem narostl pocet spamu, ktere chodi do Decrosu,
rozchodil jsem blacklist podle http://www.mail-abuse.org. Rychle
jsem zjistil, ze v nasich krajich se o mailservery stara prilis
mnoho takyspravcu a ze by nam moc posty nechodilo :-(

Vyresil jsem to tak, ze akceptujeme maily od vsech z TLD .cz
(u sendmailu se prida zaznam .cz OK do access.db). Funguje to
pomerne dobre. Pouze pro ty nejvetsi nesiky, kteri si k postovnimu
serveru neporidi ani reverzni DNS zaznamy (napriklad relay.atlas.cz,
briliant.pes.cz), se musi do access.db pridat i zaznamy s jejich
IP adresami.

Objem spamu, ktery k nam chodi se vyrazne snizil a podle logu se
jedna o vice nez stovku odmitnutych mailu za mesic, ktere prichazeji
z ciziny z open relay serveru nebo z dialup pripojeni.

Petr

DECROS s.r.o.          J.S.Baara 40, Ceske Budejovice, Czech Republic
Tel: +420-38-7312808   Fax: +420-38-7311480      http://www.decros.cz