RELAY third-party

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Čtvrtek Březen 29 06:22:37 CEST 2001

Beno Slavik wrote:

> Přes server jde údajně posílat third-party pošta. Zajímalo by mne co to
> přesně znamená a jak se tedy tohoto nešvaru zbavit. Na mail-abuse je k tomu
> nějakej článek s popisem ,,,

> PS: jedná se asi zřejmě o tuto část:
> <<< 250 <spamtest na ns.oku-pi.cz>... Sender ok
> <<< 250 <"user2 na popovich.net">... Recipient ok
> <<< 354 Enter mail, end with "." on a line by itself
> <<< 250 MAA11757 Message accepted for delivery
> /var/local/maps/rss/bin/rly: relay accepted - final response code 250

	Zrejme v tomto konkretnim pripadu jde o to, ze vas stroj je ochotny
delat relay kazdemu, kdo napise adresu "from" z vasi domeny - a adresa
"From" je lehce zfalsovatelna a tak vas stroj jako relay muze pouzivat
kdo si zamane.

	V *.mc souboru, ze ktere ho generujete sendmail.cf je feature, ktera
toto chovani aktivuje (ted nejsem pripojen, na presne zneni se nemohu
podivat) - kdyz to odstranite, tak tato vlastnost zmizi. Patrne ale
musite jeste take zajistit, aby vasi vlastni uzivatele postu i nadale
posilat mohli - obvykle se to ale nedela podle adresy "from", ale podle
IP adresy. RELAY pro konkretni IP adresy lze povolit v /etc/mail/access

							Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz