RELAY third-party

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Čtvrtek Březen 29 22:20:44 CEST 2001

Beno Slavik wrote:

> to je přesně ono .... vím o těch feratures, ale nikde jsem právě nezjistil o
> kterou se jedná ....
> jenže to mě opravdu neláká .. tak se ptám, má li někdo možnost se podívat do
> svého souboru MC jaké je to nastavení, tak ať se prosím mrkne .. dík moc ...

	Tak jo, ted uz pripojen jsem (Telecome, nazer se!) - podle vseho je to
"relay_local_from".  Ted jeste zbyva jak povolit relay zalozeny na
"vnitrnich" IP - zde jsou dve moznosti - obvyklejsi, tu nemam
vyzkousenou, protoze ji nepouzivam, ale pouziva "access" soubor, tedy v
.mc musi byt neco jako
FEATURE(`access_db',`hash -o /etc/mail/access')dnl
a pak v /etc/mail/access snad mohou byt vyjmenovany prislusne IP adresy
s klicovym slovem RELAY

Jenze ja se domnivm, ze timto zpusobem se zprovozni relay nejen Z techto
adres, ale take NA tyto adresy, coz si nepreji - a proto jsem si to
udelal jinak. V .mc mam nasledujici sekci:

LOCAL_RULESETS
F{LocalIP}            /etc/mail/sendmail.LocalIP
SLocal_check_rcpt
# first: get client addr
R$+                   $: $(dequote "" $&{client_addr} $) $| $1
R0 $| $*              $@ OK                   no client addr: directly
invoked
R$={LocalIP}$* $| $*  $#mail                  from here
# not local, exit

(pozor, z mailu neni poznat, ze zde musi byt tabulatory misto mezer mezi
prvnim a druhym sloupcem) a adresy pisu do souboru
/etc/mail/sendmail.LocalIP (adresy jen tak, kazda na radek bez
jakychkoliv dodatecnym slov) - funguje to i na cast, takze pokud tam je
10.1.3 je relay "from" povolen ze vsech adres 10.1.3.X.

							Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz