Chyba 554

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Sobota Listopad 3 22:59:26 CET 2001

> Odpoved neni tak jednoducha, ja se zda. SMTP system totiz zna a pouziva
> dve sady chybovych kodu a z vaseho dotazu neni jasne, do ktereho systemu
> kod 554, ktery uvadite, patri.

dulezite je zjisti po kterem povelu se tato chyba objevi (MAIL FROM, RCPT
TO:, DATA, HELO/EHLO a initial greeting snad nepripada v uvahu)

> S jistotou lze rict, ze jde o chybu, kterou system povazuje za
> neodstranitelnou (bez zasahu cloveka) a pravdepodobne jde o problem
> vztahujici se k procesu prenosu zpravy. To je spolecne obema systemum.
>
> Pokud jde o zakladni chybovy kod, pak se jedna o chybu "Transaction
> failed", ktera se muze vyskytnout pokud protistrana vubec neprovozuje
> SMTP server, jako chyba po DATA fazi (bud' ihned nebo az po preneseni
> dat).

Vzhledem k tomu, ze to chapu tak, ze hlasku zobrazuje klient ihned po/pri
odesilani zpravy tak chybu hlasi hned SMTP server, kteremu se snazi klient
nacpat zpravu

>Seznam poskytne RFC2821

samotny kod nekdy nenese zadne svetlo do reseni problemu - hodne napomuze
doprovodny text za kodem chyby a taky ktery povel klient pred tim odesilal.

Pokud je to opakovatelny problem zapnete nejake logovani (bud na klientovi
nebo na serveru nebo odchytnete pakety) a uvidite ktery povel selhal

D. Toman