mail z prikazove radky

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Úterý Listopad 6 11:16:59 CET 2001

> From: "Benyto" <benyto na oku-pi.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: mail z prikazove radky
> Date: Tue, 6 Nov 2001 10:34:46 +0100
>
> Potřebuju odesílat automaticky určitej mail .. použiju CRON ..
> Ale chci aby šlo nadefinovat od koho byl mail odeslán - tedy třeba
> benyto na centrum.cz a nikoliv z adresy ze ktere se to v linuxu posila ...
> v prikazu mail jsem parametr nenasel .. ten existuje u sendmailu ...
> ale jaksi se mi proste nedari vyrobit skript kterej bych narval do crona ..

Viz "man sendmail" a pak pomoci "sendmail -f", napr. typove pomoci ksh:

: terminator=$(date +%Y%m%d%H%M%S)$RANDOM$RANDOM$RANDOM
: sendmail -f{SMTP-obalkovy-odesilatel} {SMTP-obalkovi-prijemci-oddeleni-mezerami} <<$terminator
: {hlavicky jako napr. Subject:, From:, To:, Cc: ap.}
: {telo zpravy}
: $terminator

Vstup obsahu zpravy muze byt i z programu nebo kombinovany ap.
Kdyz je treba obsah tela zpravy vysledkem connosti nejakeho programu
a adresy a hlavicky jsou fixni, tak napr. takto:

: t=$(date +%Y%m%d%H%M%S)$RANDOM$RANDOM$RANDOM
: { cat <<-$t