sendmail a nastaveni HELO [VYRESENO]

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Pondělí Říjen 29 22:06:11 CET 2001

On Sun, 28 Oct 2001, Dan Lukes wrote:

> 	RFC2821 vyslovne uvadi, ze HELO, jehoz parametr nesmi byt duvodem pro
> ukonceni SMTP session. Takze pokud je chyba skutecne reakci na chybny
> stroj v HELO pak jde o nekorektni chovani takoveho serveru.
>
> 	Nicmene, z vaseho popisu mam jiste pochybnosti, ze toto je ten pravy
> duvod odmitnuti.

Tak jsem to zkusil rucne a prisel jsem na nasledujici. Stroj, se kterym
jsem mel problemy, je (snad to mohu rici :-) ) ss1000.ms.mff.cuni.cz. Bezi
na nem Postfix, ktery (jak jsem pohledem do zdrojaku zjistil) umoznuje
zapnuti volby pro kontrolu domen uvedenych v HELO/EHLO. Tato volba uz je
vypnuta, zrejme se adminovi nelibily hlasky v logu :-) Nyni se chova
stejne jako sendmail, tj. do hlavicky mailu uvede jak adresu z HELO/EHLO,
tak i tu skutecnou zjistenou reverznutim klientske IP.

No a co se tyce makra $j, popr. confDOMAIN_NAME, tak zde pada odpovednost
na moji hlavu, protoze jsem !@#$ nejvetsi, nebot jsem misto
define(`confDOMAIN_NAME',...)  mel define('confDOMAIN_NAME',...), tedy bez
zpetneho apostrofu. Pripisuji si cerny puntik za slepotu :-)

S pozdravem,

Stepan Roh