overeni smtp uzivatele

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Úterý Říjen 30 17:17:37 CET 2001

> tomu nerozumim... potrebuji aby pres muj smtp server sla odeslat z
venku
> posta. nechci ale mit open relay, ale chci aby se uzivatel overil
pomoci
> AUTH, resp. se prihlasil k smtp serveru.

Na sendmailu 11.2 to jiz jde nastavit. Neni to ale implicitne
povolene/instalovane. Ze to SMTP server umi poznate z odpovedi na EHLO
povel. POkud se na nekterem radku vyskytuji sluvka LOGIN ci AUTH pak
SMTP AUTH je podporovana.

Tim POP3 pred SMTP (resp SMTP after POP3) je mineno toto: server
udrzuje seznam IPcek, ktery ma povoleno relay. Tento seznam je
dynamicky menen tak, ze kazdy kdo se uspesne prihlasi na POP3 server
(cili zna jmeno a heslo) je do nej pridan na nejakou dobu - rekneme 30
minut. Cili - pokud chci odeslat postu musi nejprve vstoupit do POP3
schranky. Cele se to realizuje pomerne primitivne (trasovani logu s
POP3 serveru a modifikace access db sendmailu)

D. Toman