Nezadouci zmena adresy odesilatele (dodatek)

Dan Lukes dan na obluda.cz
Pátek Září 14 13:46:12 CEST 2001

Michal Dobes wrote:

> Duvod je prosty. Dany server provadi tkz. kanonizaci jmena (defaultne
> to snad delaji vsechny). V praxi to znamena, ze bafnou domenu uvedenou

> Udelejte pro nej jen MX rekord (pokud tomu samozrejme nebrani
> nejake dalsi okolnosti).

	Vzhledem k tomu, ze jsem nakoukl vice do toho, jake zaznamy tam vlastne
mate, rad bych zduranil, ze bez hledu na "dalsi okolnosti", ten CNAME
musi pryc. Jakmile existuje nejaky zaznam jako CNAME, neni jiz pripustne
mit teze zaznamy jinych typu - a vy tam mate nejem MX, ale take NS zaznamy.

	Pokud spravne odhaduji to, co jste se pokusili provest, pak spravne toho
dosahnete tak, ze zrusite zaznam
@
IN
CNAME
gw-luzanky.skynet.cz.
a nahradite ho
@
IN
193.165.251.78

Samozrejme, pak musi mit 193.165.251.78 dva PTR zaznamy, jeden na
gw-luzanky a druhy na luzanky.cz, tj:
78
IN
PTR
gw-luzanky.skynet.cz.
	IN	PTR	luzanky.cz.
	To, co tam mate ted je proste porusenim prislusnych pravidel a je celkem
s podivem, ze jste zatim nalezli pouze tento problem.

	A na vasem miste bych si nasel cas pro vaznou debatu se svym technickym
spravcem domeny (SKYNET-CZ), protoze vy sice jste ten, kdo urcuje obsah
zony, ale technicky spravce je tu IMHO od toho, aby na vas po technicke
strance dohlizel a takovehle zverstvo vam nedovolil (pokud to snad
dokonce neni jeho akce). Mozna mi ale neni spravne jasne, za co vlastne
takova profesionalni Internetova firma bere penize.

					Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz