zmrsene hlavicky od postoveho klienta

Dan Lukes dan na obluda.cz
Pondělí Duben 15 21:49:30 CEST 2002

Robert Madaj wrote:

> mam exim a postovych klientov Outlook Express,
> ktori ziadaju default o dorucenku a citanku, nasledkom toho
> je u niektorych zle napisanych adries toto:
>
> *** DELIVERY NOTIFICATION *** MTA 'BiGMAIL' ISTROBANKA ***
> Vasa sprava/Your message
> * From/Od: =?iso-8859-2?Q?MICHALOVI=C8OV=C1_Monika?=
>
> co vychadza, ze klient posiela spravu kde vo from
> je nevhodne formatovana adresa, mam pocit ze s ciarkou
> na nevhodnom mieste. (cize na jednu odoslanu spravu sa mylne
> odoslu zrejme dve dorucenky)
>
> chcel by som pod eximom taketo adresy nejako vhodne filtrovat
> [...]

	K tomu je, snad, vhodne pro doplneni uvest, ze zminena adresa neni uplne
nesmyslna a (prinejmensim z poskytnutych informaci) neni jkasne, zda je
skutecne vinen Outlook (ackoliv to je pekne nekvalitni MUA).

	Jedna se, zrejme, o kodovani dle RFC1522, ktere prinasi moznost vkladat
do hlavicek (ve kterych jinak RFC822/RFC2822 povoluje pouze US-ASCII
znaky) i znaky s diakritikou. V uvedenem priklade
=?iso-8859-2?Q?MICHALOVI=C8OV=C1_Monika?=
jde o jmeno Michalovičová_Monika zapsane v ISO-8829-2 znakove sade za
pouziti quoted-printable kodovani.

	Kodovani dle RFC1522 je konstruovano tak, ze by jeho pouziti nemelo mit
negativni dusledky na takova MUA, ktera RFC1522 neimplementuji.

	Z jednoho radku zaslaneho v dotazu bohuzel nelze urcit, zda byla
nespravne zkonstruovana hlavicka vlastniho dopisu (tedy polozka From:) -
pak by za problem mohl Outlook, nebo zda byla tato hlavicka konstruovana
spravne, ale Exim ji chybne interpretoval - pak by byl na vine Exim.

	Pro tyto ucely bychom museli videt hlavicky dopisu tak, jak je Outlook
odeslal.

	Ne, ze by pro ucely reseni bylo zas az tak dulezite kdo je presne na
vine, nicmene, pokud by byl na vine Exim, byla by naprava mozna
jednodussi nez v pripade Outlooku - takze by nebylo vhodne tuto moznost
pominout jen proto, ze Outlook je obecne problematicky software.

							Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz