smart relay

Dan Lukes dan na obluda.cz
Úterý Duben 16 22:54:47 CEST 2002

uhlar na fantomas.sk wrote:
> -> Petr Šafrata wrote:
> ->> mam na svem stroji na sendmailu nastaven SMART HOST,jde nak nastavit, aby
> ->> pri vypadku SMART HOSTA to posilal na nejaky dalsi(zalozni) SMART HOST  a
> ->> pokud by byly oba SMART HOST stroje nedostupny odesilal by vse sam?

> ->        Pokud si dobre pamatuju, tak pro "SMART_HOST" plati obdobne pravidla jako
> -> cilovou adresu, pro uvadeni jmen v mailertable a v podobnych
> -> konfiguracnich souborech - tedy jmeno se resolvi nejprve pres MX zaznamy
> -> podle poradi priority a neni-li MX zaznamu, pak se zkousi A zaznam.
> [...]

	Pokud to je pravda, a ja se nebudu hadat (nicmene, ani ja ani p. Uhlar
jsme zrejme sve informace neoverili pokusem, takze ja bych zacal tim, ze
bych to zkusil - pravdu muze mit pouze jeden z nas), pak, mam dojem,
zbyva jeste "unikova moznost" - pouzit mailertable a to tak, ze
nadefinujete mailer pro domenu '.' (jelikoz pri vhodne konfiguraci maji
zaznamy v mailertable vztah i k poddomenam) - a v mailertable se
resolveni naznacenym zpusobem chova urcite.

	A uplne nejunikovejsi - zasahnete do rulesetu v sendmail.cf (nejlepe
vyrobeneho specialne pro variantu 'dumb-MTA') a vlastnost (resolvit dle
MX) tam doplnite. Bez hlubsiho zkoumani, jen tak jak si to pamatuji by
pravdepodobne slo o zmenu jedineho radku.

						Dan

--
Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan na obluda.cz, dan na freebsd.cz, dan na kolej.mff.cuni.cz, dan na fio.cz