Postfix a mailertable

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Středa Duben 24 11:04:31 CEST 2002

On Wed, Apr 24, 2002 at 10:59:11AM +0200, Peter Mann wrote:
> Postfix + avcheck + Kaspersky Lab Antivirus

avcheck pouzivam kvoli tomu, ze av demon bezi v chrootovanom prostredi
pod neprivilegovanym uzivatelom

> este pred prijatim na server mam pouzite smtpd_recipient_restrictions,
> kde mam aj parameter reject_maps_rbl - uspesne mi to odmieta posty z
> open-relay serverov

vsetky zakazy mam v smtpd_recipient_restrictions, takze mam tam napr. aj
check_[recipient|sender|client]_access

> neotravuje to - postu mi maildrop triedi do ineho priecinku, sem-tam sa
> tam pozriem a ked vidim vela krat tu istu zdrojovu ip adresu, zakazem ju
> v client access v postfixe, aby vobec neprijimal postu z danej ip adresy
> (1.2.3.4	550 mate zavireny pocitac)

len pre zaujimavost, za minuly tyzden to bolo cca 1800 mailov a 250MB
(virus-alert) - keby som operativne nezakazal stroje, ktore kazdych 5-6
sekund posielali virus, bolo by toho mnohonasobne viac

ak ma este nieco napadne, napisem ;-)

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE