Jak na Sendmail - lokalni dorucovani casti domeny

Jaroslav Marek marek na softlink.cz
Úterý Duben 30 06:58:25 CEST 2002

Omlouvam se za kratsi odmlku, teprve vcera jsem se k ozkouseni LUSER_RELAY

Vysledek byl nasledujici:
kdyz jsem odeslal postu z adresy treba root na centralserv.cz na
jaris na centralserv.cz
zaradilo se to do fronty, ve ktere potom pres mailq vypsal neco ve smyslu,
ze hledal adresu domeny (centralserv.cz) a nenasel - host map
(centralserv.cz) deferred - nebo tak nejak.
Domnival jsem se ze jej to tim, ze sendmail (z toho co jsem vycetl) se snazi
overit domenu,
aby nebylo mozno posilat mejly z falesnych adres a tak jsem do linux.mc
doplnil na konec radek
FEATURE(`accept_unresolvable_domains')
od ktereho bych ocekaval, ze dotycny problem odstrani - nestalo se. Musel
jsem doplnit
do /etc/hosts adresu IP adresu centralserv.cz, pak to prekousal velmi rychle
a dorucil postu lokalne
na uzivatele jaris (na brno.centralserv.cz) - potud sice s problemy ale dalo
se.

Problem nastal, kdyz jsem chtel vyuzit te vlastnosti LUSER_RELAY
a nahradil stavajici radek v linux.mc radkem
dnl define(`LUSER_RELAY', `smtp:X.X.X.X')dnl

- doufam ze tak je to mozno psat ?

pak mi to fungovalo uplne stejne jako s predchozim, s tim , ze misto aby se
odeslala posta
pro nezname uzivatele na ten X.X:X.X (IP adresa centralserv.cz), vyhodilo to
hlasku user unknown
- tj. jako by ho nejaky parametr LUSER_RELAY vubec nezajimal.

Upozornuji, ze to vse ladim doma na samostatnem stroji bez pripojeni na
centralserv.cz , nameserveru atd.
Ale to by snad nemelo vadit - ocekaval bych, ze se to zaradi do fronty na
pristi odeslani
Nebo se pletu ?

Delam neco vylozene blbe ? PLS, helpme.

---