qmail-default a nedorucovani mailu

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Úterý Prosinec 10 13:27:26 CET 2002

Zdravim,
pouzivam Qmail na serveru pro spoustou domen a mam v ~alias soubor
.qmail-default, ktery presmerovava vsechnu postu pro nezname adresaty na me.
Pak jednoho zakaznika, pro ktereho mam v ~alias soubory
.qmail-zakaznik-clovek (pro spoustu ruznych cloveku). Chvili jsem mel i
.qmail-zakaznik-default, aby vsechno nezname chodilo na jeden z jeho
mailboxu, ale razem dostaval tolik spamu, ze to chtel zrusit. Ted je
problem, ze to zacalo chodit me, protoze to chyti .qmail-default.
Samozrejme jsem tenhle konkretni pripad presmeroval do /dev/null, ale
presto bych radsi postu rovnou odmital, aby se vracela jako
nedorucitelna. Jde to nejak udelat? Predstavoval bych si, ze by v
.qmail-default mohlo byt treba 'REJECT', ale i kdyz tam napisu
neexistujiciho uzivatele, tak to nakonec diky defaultu skonci u me.

Nemate nekdo napad jak to zaridit?

Diky

Michal Ludvig