Problem s dorucovanim posty

Dan Lukes dan na obluda.cz
Pondělí Únor 4 22:10:06 CET 2002

Vladimir Rengevic wrote:

> mam problem z dorucovanim posty z jedneho servera. V logu sa mi objavia hlasky:
> *********
> g0VCQEe24891: collect: premature EOM: Error 0
> g0VCQEe24891: collect: unexpected close on connection from [195.28.85.118], sender=<xxx na intrel.sk>: Error 0

> no a vzdialeny server sa sprava asi tak, ze zacne mail odosielat, ale proces sa nachadza v stave "wait". No a po case
> sa spojenie zrusi a skusa to znova. A na X-ty pokus sa mu to dorucit podari.
> Prosim, poradte ako zistit na ces strane je chyba? Ci u mna alebo u servera, ktory postu odosiela?

	Zaklad je podivat se na stav sendmail-procesu pomoci ps. Z vaseho
dotazu soudim, ze mate UNIX a protoze jste to nenapsal a ani nenapsal
jaky, soudim, ze mate Linux (OS neudavaji zasadne uzivatele Windows a
mezi UNIOXari uzivatele LINUXu - to je podobne, jako ze Prazaci zasadne
u telef. cisla nerikaji volacku) - v tom pripade nejspis prikazem 'ps
-ef'. Soucasne je rozumne na strane odesilaci spustit 'sendmail -qR -v'
- uvitite lepe co presne dela a v jake fazi je. Pokud se tim k nicemu
rozumnemu nedostanete, pak je mozne i prijimaci sendmail spustit tak,
aby vse logoval (tusim, ze je to parametr -X). A pokud ani to nepomuze,
pak bude nutny 'tcpdump -s 1600 port 25' - z toho uz bude zcela jasne na
jake urovni je vlastne problem.

	Takovy problem se obcas vyskytje pokud sendmail na strane prijemce ma
chybne nakonfigurovane pouziti TLS - tedy pokud avizuje schopnost TLS,
ale neni ji ve skutecnosti schopen (nema platne klice a pod.) - pak se
sendmaily sice dohodnou na pouziti TLS, ale v okamziku, kdy klient
zahaji TLS hanshaking, server zavesi. Pokud pouzijete vyse naznacene
zpusoby, tak to tam ale uvidite.

								Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz