Problem s dorucovanim posty

Dan Lukes dan na obluda.cz
Středa Únor 6 05:39:07 CET 2002

Vladimir Rengevic wrote:

> Pekny den ;o)

> No kedze Linuxova konferencia tak samozrejme Linux, na ten wait som dosiel

	Ja prispevky ctu a sve prispevku posilam do Newsove konference
cz.comp.mail.sendmail a z toto se na Linux nic moc usuzovat neda. A ani
z jinych dokumentu jsem nezjistil, ze by konference mela byt zamerena
pouze na problemy sendmailu na Linuxu - to bych ji totiz nejspis necetl,
protoze by mi nemela byt k cemu.

	Doufam, ze veskere vase presvedceni o zamerenosti teto konference na
Linuxove problemu s postou neplynou z toho, ze existuje jako
<neco>@linux.cz. Nevim, jak v novodobem Internetu, ale jeste pred par
lety by si nikdo netroufl z neceho takoveho usuzovat, ze konference je
omezena na Linux (tak jako konference pravo-l na kolej.mff.cuni.cz neni
urcena pouze ani predevsim k tem pravnim otazkam, ktere se tykaji
ubytovani na koleji). Nebyvalo automaticke napln konference odvozovat od
OS systemu, na kterem konference bezi ...

	Nicmene, to jsem odbocil. Zpet k vasemu problemu.

> s "ps ax" a vyzera to konkretne takto:
> 13999 ?        S      0:01 sendmail: ./g1570me13999 mail@[195.28.85.118]: DATA
> 14005 ?        S      0:00 sendmail: server mail@[195.28.85.118] child wait

	Toho jsem se obaval. Z toho se skutecne neda rozeznat nic.

> Tak toto sa mi nepodari ;o( - na ten server dosah nemam...

	Tak o to spusteni pozadate toho, kdo tam pristup ma. Nebo on nema zajem
na vyreseni tohoto problemu ?

> Uz bezi, zatial ziaden paket.... uvidime za chvilu

	Tak je spusteny spatne nebo pozde. Do faze "DATA" se prijimaci sendmail
nemohl v zadnem pripade dostat bez vymeny paketu.

> No vsetko ohladom TLS zo sendmail.cf (ale vecer nazriem do manualu):

	Kdybyste nemlvil o "nejakem" serveru, pak bych vam mohl rict, jestli je
problem v tomto sam, takhle se opravdu musite podivat do manualu. A
pokud nemate explicitni duvod proc mit TLS zapnute, pak bude mozna
rozumne, abyste zvazil jeho naproste vypnuti - prinejmensim dokud budete
ladit problemy.

> Este ma napadla jedna vec - nemam korektny reverz (ale vyzera, ze po roku a cosi sa to provaiderovi
> podarilo vybavit a je to uz vraj len otazka hodin ;o)) - ale nemoze byt pricinou aj nieco podobne?

	Teoreticky muze, prakticky by k tomu z tohoto duvodu doslo zrejme
daleko drive a ne az v "DATA" fazi.

	Za vasi situace opravdu zrejme nezbyva nez tcpdump, nejlepe s '-X'
optionem (alespon na strane serveru, kdyz na odesilaci stranu nemate
pristup). To by melo prostor problemu zasadne omezit.

									Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz