postfix a minikonference

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Středa Únor 20 13:02:12 CET 2002

> From: "Zdenek Herman" <zherman na volny.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: postfix a minikonference
> Date: Wed, 20 Feb 2002 11:57:03 +0100
>
> Mam otazku tykajici se postfixu a miniaturni konference. Vytvoril sem
> si konferenci (asi o 10 uzivatelich) pomoci /etc/aliases (pridal sem
> radku - konference: uzivatel1 na domena.cz uzivatel2 na jina.domena.cz atd.).
> Problem je v tom ze kdyz nekdo potom chce odpovedet na mail do teto
> konference tak se mu tam objevi mail toho kdo napsal prispevek a ne
> adresa konference.

> [...]

Takto obsluhovat konferenci (byt jen "miniaturni") je zrejme
dost nestastny zpusob (potize by bylo mnohem vic, nez je popsano).

Asi lze doporucit jen pouziti specialnich programu typu
listserver (mam dojem, ze se jmenuji napr. majordomo, ezmlm
ap.), ktery se v MTA ustanovi jako mailer typu program.
Takovy program obvykle poskytuje potrebny komfort pro
provoz listserveru jako prave prepisovani (a filtraci)
hlavicek a dodavani vlastnich "konferencnich", automatizovane
prihlasovani a odhlasovani ucastniku s vyzadanim potvrzeni,
automatizovanou detekci reliktnich ucastniku (nekdo zustal
prihlasen a jeho adresa byla zrusena) atd. Tuto konferenci
obsluhuje listserver ezmlm.
--
                                                Lubos Kaspar