Postfix a 8BITMIME

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Úterý Únor 26 00:16:31 CET 2002

On Mon, 25 Feb 2002, Dan Lukes wrote:

> 	A tato dobromyslna benevolence umoznila aby programatori nejruznejsich
> verzi Outlooku, Lotus Notes a, konec koncu, i Postfixu mohli svoji praci
> odvest nekvalitne (nekteri proto, ze ji nerozumi, jini proto, ze
> ohleduplnost k jinym proste zanedbali jako ztratu casu) a pritom se jim
> na to vetsinou neprijde.

Dost me prekvapilo, ze na to u postfixu jeste nikdo neprisel. Hledal jsem
ruznymi hledaci a nic moc jsem o tom nenasel. Nicmene z toho co jsem nasel
v archivech konference vyplyva, ze autor o tom neco vi, protoze na dotazy
typu kdy bude kompletne hotova podprora prekodovavni tela dopisu odpovida,
ze to ma vyznamne bezpecnosti aspekty, coz je nepochybne pravda. Mailer,
ktery to nepodporuje ma pulku problemu s pretekanim bufferu.

Nejkorektnejsi by bylo vyhodit hlavicku 220-8BITMIME z odpovedi na EHLO.

Potiz je, ze to dost vyrazne degraduje vykon souvisejicich maileru a
zvysi zatez linek. QP je pomerne dost nenazrane kodovani.

Vzhledem k vyrazne prevaze 8BIT zprav na beznem systemu by se dal udelat i
jiny hack, ze by to nabralo zpravu s 8BITMIME a pamatovalo by si to, ze ji
musi takle odeslat. V minoritnim pripade, kdy by prijemce nebyl schopen
zpravu prevzit (nereagoval by  na EHLO hlaskou 8BITMIME) by se dala zprava
vratit odesilateli s tim, ze destinace nepodporuje diakritiku. To me sice
prijde dost neeticke, ale zase pomerne korektni.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Na svete jsou dva prostredky,
Jak se povznest:
   bud vlastnimi schopnostmi,
   anebo hlouposti jinych.