EXIM

Vladimír Solnický solnicky na vegacom.cz
Středa Leden 16 13:48:45 CET 2002

16. 1. 2002 napsal(a) Dalibor Toman na téma ,Re: EXIM`:

DT> Takove adresy jsou naprosto legalni (vzniknou vzdy pokud
DT> jmeno cloveka obsahuje diakritiku) a pokud je nejaky
DT> mailer pri posilani dorucenek neumi dekodovat je to jeho problem.

Ne, priklad nebyl

=?ISO-8859-2?Q?Dalibor_Toman?= <dtoman na fortech.cz>

ale

=?ISO-8859-2?Q?Dalibor_Toman?=@fortech.cz

což vznikne např. tak, že odesílelův program uvede na příslušné místo do
doručenky špatně (mezera není nahrazena za _ nebo =20)

=?ISO-8859-2?Q?Dalibor Toman?= <dtoman na fortech.cz>

a po automatickem doplni domeny muze vzniknout neco jako

=?ISO-8859-2?Q?Dalibor na fortech.cz, Toman?=@fortech.cz, dtoman na fortech.cz

To jest dve chybove hlasky. Predpokladam, ze o tohle autorovi puvodni
otazky slo -- jak zahodit toto (mozna vsechny tri adresy, protoze kdyz to
nekdo spatne posila, je jeho problem, ze nedostane dorucenku :-(

Ovsem poradit s dotazem neumim, exim neznam. Jen vysvetluji zmateni.

DT> Mazat takove zpravy je totalni nesmysl - prisel bys o postu od
DT> vsech lidi, kteri maji ve jmene diakritiku a odvazili se ji vepsat
DT> do personifikace maileru...

Pokud jsem to pochopil spravne, tak to naopak je docela zadouci.

DT> Doporucuju precist RFC (tusim RFC 822)

RFC 2822 + definice MIME, ktera tam asi bude v literature.

S pozdravem

V. S.

P. S.  Nemam cas se norit do RFC, takze je mozne, ze aby se spatna adresa
prevedla na nesmysly, je treba mit povolenu mezeru jako oddelovac adres
ebo neco podbneho -- nevim.
--
Mgr. Vladimír Solnický <solnicky na vegacom.cz>, sys. administrace IT,
Vegacom, a. s., Šenovská 434, 182 03 Praha 8-Ďáblice, CZ,