qmail a relaying

Mira Tempir mira-list na cekit.cz
Čtvrtek Červenec 18 12:27:06 CEST 2002

On Thu, 18 Jul 2002 10:38:51 +0200, Jioí (c)váb wrote:

> Dobry den,
>
> uz se par dni peru s qmailem/vpopmailem a vsechno by fungovalo, az na
> relaying pro klienty s dynamickou IP. Pri konfiguraci jsem zapnul
> --enable-roaming-users=yes, vytvoril soubor s pevnymi IP (pro local),
> pomoci tcprules jsem vytvoril tcp.smtp.cdb (/usr/local/bin/tcprules
> tcp.smtp.cdb tcp.smtp.tmp < tcp.smtp), cimz se mi vytvorila databaze s
> relayingem pro IP adresy z tcp.smtp. Pokud ale zkusim odeslat nejakou
> postu z venci, zapise se mi moje IP do open-smtp, ale uz ne do
> tcp.smtp.cdb a obdrzim logicky zpravu, ze domena neni v rcpthosts.

Jestli to spravne chapu, ta ip se tam zapsala po uspesne pop3
autentizaci. Odeslat postu vam qmail-smtpd nedovolil.

> Prosim Vas o nejakou radu, ci napad, kde by mohl byt zakopany pes.
> Prosurfoval jsem spoustu webu, ale vsude byl postup stejne, jako jsem to
> udelal ja.

Tipnul bych si na spatna prava k tom adresari/souborum tak, ze vpopmail
nemuze tcp.smtp.cdb vytvorit. Popr. nejaky problem s tcprules.
Vic se asi tezko da hadat.

mira tempir
cekit s.r.o.