552 Message size exceeds

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pondělí Červen 3 11:04:20 CEST 2002

> Date: Sat, 1 Jun 2002 14:10:34 +0200
> From: zzz na mybox.cz
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: 552 Message size exceeds
>
> Potřebuji zajistit aby se mi neucpal disk na poštovním serveru (RH72,
> sendmail) a při tom zachovat odesílání upozornění od sendmailu na
> root na localhost.
> O co jde:
> Uživatel pomocí tohoto MTA odešle mail s přílohou 20MB. Cílový MTA ho
> odmítne s tímto:
>   <<< 552 Message size exceeds fixed limit
> Na root na localhost příjde:
> [...]

To máte možná nějak divně zkonfigurováno. Normálně by postmasterovi
nemělo chodit "Returned mail:", ale jen "Postmaster notify:", kde
jsou jen hlavičky. Celá zpráva by se měla takto vrátit správci jen
v případě, že odesilateli původní zprávy taková "vratka" nelze doručit,
což může být tento případ. Teoreticky by to mohlo nastat tehdy, když
by původní zásilka šla někudy jinudy, tj. limit by tam byl větší, ale
pak na příjmu chybové odezvy vratka neprošla. Doporučuji důkladně
probrat příslušné záznamy v mail-logu na všech průchozích MTA, které
jsou k dispozici, a taky hlavičky a text vratky - důležité je, který
MTA chybu generuje a který jen posílá.
--
Luboš Kašpar