Zatizeny mail server (delsi)

Rehor Petr petr.rehor na i.cz
Úterý Červen 11 08:51:19 CEST 2002

> Na jednom serveru, kde je nainstalovany postfix, mam dost neprijemny

> problem. Na server chodi velke mnozstvi "vracenych", nedorucitelnych

> emailu. Z 99% jde o nedorucitelne spamy, ktere maji s mym servem
> spolecne jen to, ze v obalkove adrese byla uvedena adresa typu:
> nejaky_nahodny_retezec na mojedomena.cz. Zkusil jsem vsechny ty
prichozi
> maily na chvili prijimat a krome zanedbatelneho procenta spamu,
ktere
> jdou primo na neco na mojedomena.cz, jde vzdy o tento druh emailu.
> [...]

Asi pred rokem nas postihla stejna udalost, ale v podstatne mensim
rozsahu (asi meli spameri lepsi seznam emailu ;-)  Nekdo rozeslal
spam a do obalky i do hlavicek pouzil generovane mailove adresy
z nasi domeny. Tenkrat to byla jedna davka, prvni den bylo rusno
a pak chodily maily sporadicky jeste asi tyden. Neprijemne bylo,
ze jsme se tim dostali na ruzne blacklisty a museli jsme si s nimi
vyrikat ze za to nemuzeme.

Me tehdy pomohlo dat na externi mailserver seznam opravnenych
uzivatelu, aby se maily neprijimaly cele a stopnout dorucovani
chybovych hlasek postmasterovi.

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 (38) 731 28 08
Fax: +420 (38) 731 14 80
mailto:petr.rehor na i.cz
http://www.i.cz