dialup a rozlisovani posty

Dan Lukes dan na obluda.cz
Neděle Březen 10 20:56:47 CET 2002

Jan Povolny wrote:

> Za prve, mam sendmail (linux server) na dial-upu a nevim, kde mam co
> nastavit, aby rozeznal lokalni od internetove posty. Na tom serveru nebezi
> zadne DNS, ani nic jineho. Firma ma maily u poskytovatele a stahujeme je
> pres pop3 (fetchmail). Ruzne schranky jdou na ruzne ucty.
>
> Problem je v tom, kdyz se uvnitr site (ve firme) posle mail na vnejsi
> adresu nektereho zamestnance. Linux se pak snazi mail odeslat, ikdyz by jej
> mohl dorucit rovnou.

	Moc jste svoji konfiguraci nepopsal ...

	Patrne by melo stacit nakonfigurovat vas vnitrni sendmail tak, aby onu
"vnejsi" domenu povazoval take za svoji - pak samozrejme bude dopis
urceny na takovou adresu povazovat za lokalni a nebude se ji pokouset
odeslat.

	Ve slozitejsich pripadech muze byt nutne pouzit virtusertable (je v ni
example, ktery, myslim, dost presne popisuje k cemu je tento soubor
dobry).

	Vic ale tezko rict - moc informaci o tom, jak to mate cele (zejmena
vazbu vnitrnich jmen an vnejsi jmena) jste opravdu neposkytl ...

> Druhy dotaz se tyka trochu pochybne aktivity. Potreboval bych ke kazdemu
> mailu, ktery jde do internetu a ceka ve fronte na odeslani pridat adresata
> tak, abych ziskal jeho kopii a dorucil ji na jednu lokalni adresu. Proste
> majitel firmy chce kopie vsech odchozich mailu. Zatim to resim dost odporne

	Zatim neexistuje zadne soudni rozhodnuti v takove kauze, podle vseho
ale zatim prevazuji pravni rozbory nasvedcujici, ze toto jednani bez
souhlasu odesilatele je porusenim tajemstvi prenasene zpravy, coz muze
byt posouzeno jako trestny cin s horni sazbou 1 rok (zatimco vasemu
sefovi hrozi jen 6 mesicu). V zadnem pripade nechci tady rozpoutat
jakoukoliv diskusi k tomuto tematu, protoze ta sem nepatri - jen byt na
vasem miste, tak na
vasem pripade chci takovy prikaz pisemnou formou (coz vas nemusi nutne
zbavit trestnosti) - protoze jste to vy, kdo napomaha ke spachani tohoto
pripadneho trestneho cinu. A predstavte si, ze se sef s nekym pohada,
vyhodi ho a on se bude chtit pomstit. Ale to je samozrejme vase vec
posoudit si riziko sam ...

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz