jak korektne nakonfigurovat sendmail?

Tom Z. Meinlschmidt tm na salome.datron.cz
Středa Březen 13 21:42:57 CET 2002

On Wed, Mar 13, 2002 at 07:32:36PM +0100 Tomas Vida [vida na uniware.cz] wrote:
> [...]
> vytvorit domenovy kos.
> Vim, ze existuje sendmail.mc, ktery se musi nejak nastavit, a potom
> prelozit pomoci M4... Ale bohuzel to je vse, co vim.
>
> Co potrebuju:
> 1. pocitac se jmenuje  postovniserver.domena1.cz. Prijimam na nej postu
> pro domena1.cz, a pres soubor /etc/aliases ji forwarduji na dalsi
> mailservery (Ostrava, Praha).... Nemam pro tuto domenu domenovy kos,
> takze vsechny maily, ktere nemaji zaznam v /etc/aliases, se vraceji
> odesilateli. Existuji asi jen 2 uzivatele, kteri maji fyzicky konto na
> tomto pocitaci, a tem posta zustava zde.

nebylo by to lepsi rozhazovat pres virtusertable? treba

uzivatel uzivatel na ostrava.domena.cz
@domena1.cz postmaster

pak vsechna posta, ktera se nerozdeli mezi ty pobocky padne do mailboxu
postmastera na danym stroji

> 2. potrebuju na tomto pocitaci prijimat postu pro domena2.cz. Tady by se
> to asi nikam neforwardovalo, posta se ulozi do schranek uzivatelum na
> tomto pocitaci.

v /etc/mail/local-host-names pridat radek se jmenem domena2.cz

> 3. pro domena3.cz potrebuju zridit domenovy kos. Vsechny maily se ulozi
> do jedineho uctu, ktery se pak bude vzdalene vybirat pres POP3....

viz bod. 2 pro domenu3

/etc/mail/virtusertable
@domena3.cz lokalni_uzivatel_kos

> 4. je jiste, ze budu mit nekolik uzivatelu se stejnym jmenem, ale kazdy
> v jine domene - kazdemu musi samozrejme dojit jen jeho posta......

pres virtusertable

venca na domena1.cz venca na ostrava
venca na domena2.cz venca
venca na domena3.cz -> to uz zaridi radek ve virtusertable v bode 3

> 5. kde se nastavuje anti-spam filtr? Resp. IP adresy, ktere mohou pres
> tento pocitac odesilat postu. Ted to delam v linuxconfu, a opet vubec
> nevim, jak to dela.....

/etc/mail/access
napr.
10.0.0.1 RELAY
192.168 550 "tfuj, ty nemuzes"
10.0.0.2 REJECT

> Na tom pocitaci bezi jeste bind, ktery je primarnim DNS pro vyjmenovane
> domeny...
>
> Muzete mi prosim poradit, jak to mam nakonfigurovat rucne, bez pouziti
> linuxconfu? Ktere konfiguracni soubory musim modifikovat. Staci
> sendmail.mc a virtusertable? jak?
> Pomozte mi, prosim....

musite mit samozrejme podporu virtusertable. pri zmene virtusertable je potreba
v adresari /etc/mail udelat makemap hash virtusertable < virtusertable, dtto
pro access

> Dekuji
> Tomas

Tomas Meinlschmidt, SBN3, MCP, MCP+I, MCSE, NetApp Filer & NetCache
Datron s.r.o., Vachkova 3008, 470 01 Ceska Lipa, 0425/834 421, f: 834 425
    !K w(---) !O !M V PS+ PE Y+ PGP++ t+@ !5 X? R tv b+ !DI D+ G e>+++