Nelze prijimat postu

Tomas Vida vida na uniware.cz
Pondělí Březen 18 16:23:49 CET 2002

mi zase nejde posilat mail od zadneho uzivatele krome roota. Pokud poslu mail jako nejaky user, tak mi napise
Can't create transcript file ./xfg2IFEWg16770: Permission d
enied
Cannot create ./dfg2IFEWg16770: Permission denied
queueup: cannot create queue temp file ./tfg2IFEWg16770, uid=555: Permission den
ied

Sendmail mi bezi pod rootem - to uz jsem overoval. Na adresari /var/spool/mqueue jsou prava
drwxrwxr-x    2 root     mail         4096 bře 18 16:07 mail
drwxrwxr-x    2 root     mail         4096 bře 18 16:15 mqueue

Mam dojem, ze by dokonce nemel byt w ze skupiny - dal jsem ho tam, kdyz jsem hledal chybu. Kdyz dam vsehno na rwx, tak maily posilat muzu, ale je to nebezpecne, a nestandardni...
Nevite, cim by to mohlo byt?

tomas

-----Original Message-----
From: Petr Simek [mailto:psimek na jcu.cz]
Sent: Monday, March 18, 2002 2:32 PM
To: sendmail na linux.cz
Subject: Re: Nelze prijimat postu

On Mon, 18 Mar 2002, goofix wrote:

> Zdravim,
>
> snazim se rozchodit postu. Sendmail jsem si na RH 7.2 nainstaloval a
> nakonfiguroval (uz dokonce neodesilam postu jako
> user na localhost.localdomain:) k odesilani, ale prijimat postu se mi
> nejak nedari (krome roota). Vzdycky skonci "kdesi" a kde to "kdesi" je
> nevim. Zpatky mi totiz neprijde zadna hlaska o tom ze by to dorucit
> neslo, v logu nevidim ani pokus o doruceni nejake posty, tak nevim.
>
> Predem diky za kazdou radu.

Obecny postup -

1) neblokuje to firewal ? - byl-li instalovan - ipchains/iptables -L

2) neblokuje to libwrap ? - muze byt zakazano - soubory hosts.deny/allow

3) specialne v pripade sendmailu muze byt konfigurovan aby poslouchal jen
   na loobpacku (odesilat postu jde ale neprijima) a to dela tusim opsna
   daemon-options kde je napsano ze ma poslouchat jen na 127.0.0.1
   Takze tu vypnout.

> goofix

---
Pøíchozí zpráva neobsahuje viry.