Sendmail + antispam

Martin Postulka Martin.Postulka na cerge-ei.cz
Středa Květen 15 16:26:19 CEST 2002

Lubos Kaspar wrote:

>  takove maily jsou skoro vsechny prijate
> z tzv. open-relays, takze skutecne ucinny zpusob, jak se branit, je
> neprijimat postu z open-relays, na coz existuji ruzne pomucky, obvykle
> DNS-blacklisty - info napr. (jen dnes overene funkcni reference):
>
> http://mail-abuse.org/rbl/usage.html
> http://www.ordb.org
> --

Testoval jsem pomoci sve kolekce prijatych spamu obe adresy
(dival jsem se i na jine nalezene v google). Nemel jsem vic casu,
takze jsem vzal jen 10 poslednich, takze to neni reprezentativni vzorek.
Nicmene vysledek je:
1. ORDB naslo 2 (zaroven je detekoval i MAPS RSS)
2. MAPS RBL+ nasel 5 (ciste RBL nic, RSS 4, DUL 1)
3. ve zbylych 5ti, 1 unikl, 4 detekovaly jine blacklisty
(odkazovane ze stranky ORDB, kdyz samo neuspelo)
4. jine blacklisty celkem nasly 7 z 8, asi by uspely i u 2 ORDB positivnich,
u tech ale ORDB dalsi odkazy nenabizi
Vetsinou je detekovaly tak 3 z asi 15 blacklistu ve zminenem seznamu.
Nektere se mi zdaly uspesnejsi nez jine, ale nevytipoval jsem jasneho
viteze. Nerozepisoval jsem si to, musel bych je zkontrolovat znovu.

Mam tedy tri dotazy.
1. Pouzivate nekdo vyse zminene nebo jine blacklisty, ktere a proc?
2. Je mozne v sendmailu kombinovat vice blacklistu a jak?
Lze pro vsechny pouzit FEATURE(rbl)? A staci ji zopakovat?
3. Jake jsou prakticke dopady na vykon?
Pripadne jak mate vyresen zmineny problem pri nedostupnosti rbl serveru?

Dekuji

Martin Postulka