Odmietanie bouncov

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Pátek Listopad 15 17:03:30 CET 2002

> Date: Fri, 15 Nov 2002 11:37:48 +0100 (CET)
> From: Jozef Hitzinger <hitzinger na phobos.fphil.uniba.sk>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Odmietanie bouncov
>
> Coraz viac serverov odmieta vsetko co ma Return-Path: <>. Ide aj o legalne
> bounce spravy [RFC2821 3.7, 4.5.5, 6.1]. Po chvili googlenia vypadlo
> ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc2505.txt, ktore hovori o tom ako spravne
> nastavit anti-spam prostriedky, a konretne 2.6.1 zakazuje (MUST NOT)
> [...]

Blokovat se asi museji domeny, ktere takove MX-servery obsluhuji, protoze
bounce je vzdy nasledkem zaslani zpravy s odesilaci adresou z dotycne domeny,
coz nemusi byt z MX-serveru pro tuto domenu.

> ale RFC2505 nema take silne postavenie ako
> RFC2821 (best current practice vs. standards track).

Mozna by bylo dobre, kdyby nekdo zbehly vysvetlil, jak to je.

> Aky je zauzivany postup voci bounce refuserom v nasich koncinach? Co ked
> blacklistnuty server miesto napravy zacne hrozit sudom?

Nevim... Zatim zjistene tri pripady jsem zaregistroval na
http://www.rfc-ignorant.org/tools/submit_form.php?table=dsn
a napsal postmasterum, ze se to "nedela". Jeden slibil napravu, ostatni
dva se (zatim) neozvali. Jelikoz se to zatim neopakovalo, nezkoumal jsem,
jestli to zmenili.
--
Lubos Kaspar