Lotus Domino a qmail.

j-svajcik na zat.cz j-svajcik na zat.cz
Středa Listopad 20 07:32:05 CET 2002

Tak u nás je velice podobná situace já mám všechny uživatele na Linuxu a
jenom některým se forwarduje pošta na Lotus Notes a ostatní si stahujou
poštu z Linuxu a funguje to bez problému, Na linuxu mi běží sendmail.Ano
Lotus Ntes uměji přeposílat poštu na jiný server

Jan Svajcik
Network administrator
Zat a.s.
mail: j-svajcik na zat.cz
mobil: +420-728-160-027

|--------+------------------------>
|        |          lucina na level.s|
|        |          k             |
|        |                        |
|        |          19.11.2002    |
|        |          07:35         |
|        |          Odpovězte     |
|        |          prosím        |
|        |          uživateli     |
|        |          sendmail      |
|        |                        |
|--------+------------------------>
  >--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
  |                                                                                                                                            |
  |      Komu:   sendmail na linux.cz                                                                                                             |
  |      Kopie:                                                                                                                                |
  |      Předmět:     Re: Lotus Domino a qmail.                                                                                                |
  >--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

ja by som to riesil nasledovne:
- na linuxe by som postavil smtp-pop3 postovy server
- vsetkych uzivatelov (aj domino klientov) by som hodil na tento novy
server pre prijem firemnej posty

neskor vsak nastanu problemy s:
adresnou knihou
databazami (niektori maju ini nemozu mat)
atd

Ing. Radovan Lucina

                    Jan Řežab

                    <j.rezab na zsmv        To:     sendmail
<sendmail na linux.cz>
                    .cz>                 cc:

                                         Subject:     Lotus Domino a qmail.

                    18.11.2002

                    19:03

                    Please

                    respond to

                    sendmail

Máme v práci problém.
Naše firma vlastní Lotus Domino Mail server a k tomu 20 licencí na klienty.
Potřebovala by ale přiblyžně dalších 100 licencí na které ovšem nemá.
Protože šéf nechce přiznat chybu, že nakoupil software který nejsme
schopný udržet tak jsem dostal za úkol abych to nějak vyřešil.

Tak mě napadlo, že nebudeme kupovat licence a že na nějakém druhém
počítači zprovozním na linuxu qmail a courier a ostatní si to budou
stahovat do outloku. Chtěl jsem se zeptat, jsetli s takovým řešením má
někdo nějaký skušenosti.

1) Uměj lotusy přeposílat poštu na druhý mail server emaily, který
nepatřej pro nikoho v lotusích?
2) Řešíli by jste to taky takovým spůsobem?

Díky za odpověď.