doruceni do *.firma.cz - malinky problem

Zdenek Kaminski xkaminsk na fi.muni.cz
Středa Říjen 23 23:23:43 CEST 2002

Dobry den,

 pouzivam sendmail a mam klasicky problem:

externi server, ktery prijma podle MX zaznamu postu pro domenu firma.cz a
preposila (podle /etc/mail/mailertable) ji do vnitrni site na interni
server, ktery ji skutecne prijma (/etc/mail/local-host-names)  a uklada do
schranek svym uzivatelum.

 Napr. pro existujici stroj server1.firma.cz se posta ze "sveta" nejprve
doruci na onen externi smtp, ten ji preposle na interni a ten ji ulozi
uzivateli do schranky.

 Ceho vsak chci dosahnout? Aby email na adresu
novak na uplny.vymysl.co.neexistuje.firma.cz externi smtp server preposlal na
interni server a ten ji prijal.

 Dostal jsem se do stavu, kdy externi server preposle vsechny emaily
domeny firma.cz na onen interni server.

Na internim serveru mam v /etc/mail/local-host-names
*.firma.cz
.firma.cz
firma.cz

a presto se mi onen interni server rika:
   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
novak na kdesi.firma.cz
    (reason: 550 Host unknown)

550 5.1.2 xkaminsk na kdesi.firma.cz... Host unknown (Name server: kdesi.firma.cz: host not found)

a email vrati onomu externimu serveru, ktery si jej ulozi do fronty (vidim
to v /var/spool/mqueue ....

V sendmail.mc, ktery pouzivam pro generovani sendmail.cf, mam radek
FEATURE(`accept_unresolvable_domains')dnl

a uz fakt nevim, kam sahnout :-( Tusim, ze nejak do domaintable, ale nikde
jsem nenasel, jaky ma ten soubor format. Dotazy na google jsou prilis
obecne :-(

Moc by mi to pomohlo.

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/