Logování sendmailu

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Úterý Září 3 11:31:19 CEST 2002

> From: Martin Kadlec <marty na vbox.cz>
> Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Logov=E1n=ED?= sendmailu
> Date: Mon, 02 Sep 2002 16:33:45 +0200
> To: sendmail na linux.cz

> Jo to je v pohodě, ale na došlou poštu. Procmail nemá bohužel s poštou,
> která odchází přes SMTP nic společného ....

Je opravdu obsah Subject: nezbytný? Není-li to jen nějaká jalová
libůstka, tak mně nenapadá nic lepšího než veškerou poštu cedit přes
nějaký mailer=prog, který musí jako parametry dostat SMTP-obálkové přijímací
adresy, které v hlavičkách nejsou (v tom programu vše "potřebné" vyzobávat
a dávat si do proprietárního logu) a z něj volat sendmail jako MUA na cílové
odeslání (s jiným konfigurákem, který už nebude předávat poštu programu).

Pak asi běžný daemon nedávat s -q, ale do crontab dát něco jako
"sendmail -Conen_jiný_konfigurák -q" v intervalu, jaký má normálně
daemon za -q). To mě ovšem jen tak napadlo, třeba to má nějaké
nepřekonatelné úskalí, takže je to bez jakékoliv záruky funkčnosti.

Určitou nevýhodou by bylo, že mail-log by se prodloužil o záznamy od toho
"odesílacího" sendmailu (1 hop navíc).
--
Luboš Kašpar