Logovani sendmailu

Rehor Petr petr.rehor na i.cz
Úterý Září 3 15:15:50 CEST 2002

> Je opravdu obsah Subject: nezbytny? Neni-li to jen nejaka jalova
> libustka, tak mne nenapada nic lepsiho nez veskerou postu cedit pres
> nejaky mailer=prog, ktery musi jako parametry dostat
> SMTP-obalkove prijimaci adresy, ktere v hlavickach nejsou (v tom
> programu vse "potrebne" vyzobavat a davat si do proprietarniho logu)
> a z nej volat sendmail jako MUA na cilove odeslani (s jinym
> konfigurakem, ktery uz nebude predavat postu programu).

Jednodussi je podle me pouzit libmilter pro psani filtru na maily.
Primo ve zdrojakach sendmailu je dokumentace a priklad filtru,
ktery uklada vsechny prosle maily do souboru. Ten by se dal osekat
a nechat ho (nekam) logovat pozadovane informace z hlavicek.

Pokud se vam nechce programovat v C tak, tak si muzete filtr napsat
s pomoci PerlMx nebo Python Milter:
- http://www.activestate.com/Products/PerlMx/
- http://www.bmsi.com/python/milter.html

Petr Rehor