mimencode -u - alebo ako rychlo vykopnut prilohy z mailu do adresara

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Úterý Září 3 20:41:04 CEST 2002

> Date: Fri, 30 Aug 2002 15:44:33 +0200
> From: Robert Madaj <ml.linux.cz na istrobanka.sk>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: mimencode -u - alebo ako rychlo vykopnut prilohy z mailu do adresara
>
> presmerovavam si jednu schranku do skriptu
> takze mam na STDIN cely mail,
>
> co by ste ako najjednoduchsie pouzili na
> vykopirovanie a decodovanie vsetkych priloh
> z tohto mailu?
>
> pouzivam mimencode ale to chce aby som mu ten
> mail rozsekal na kusky, inak mi to blbne.

Nejjednodussi nevim (treba na to jsou nejake programky),
ale nejjistejsi je vzit si RFC 2045, precist si o
strukture MIME-zprav a pak to dekodovat. Nakonec to neni
tak slozite - IDEOVE snad asi takto:

1. neni-li "Content-Type: multipart/...", staci preskocit hlavicky
   (do prazdneho radku) a zbytek predhodit do "mmencode -u"
   (samozrejme musi tam byt hlavicka
2. u zprav o vice castech je treba z hlavicky
   "Content-Type:" vyseparovat "boundary" a pak zpravu
   rozsekat na casti (kazda cast zacina "--boundary",
   posledni cast konci "--boundary--");
3. dale pro kazdou cast podle 1. nebo 2. (u viceurovnove
   strukturovanych zprav rekurzivne).

Nejlip se MIME-strukture asi porozumi, kdyz je k dispozici
obycejny textovy MUA, ktery "neumi" MIME (treba jako stary elm,
ktery pouzivam ja) a ukazuje pekne zpravy tak, jak se posilaji
v casti "DATA" pri SMTP-komunikaci.

Jsou-li schranky na UX-stroji, lze jednoduse schranku jako
soubor prohlizet (vi, more, less ap.) - na linuxech to byva
soubor /var/spool/mail/username, na HP-UX /var/mail/username ap.;
pro maildir (qmail) je kazda zprava dokonce v 1 souboru.
--
Lubos Kaspar