Mail z internetu pres domenu dal do internetu

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Září 5 21:29:51 CEST 2002

On Thu, 5 Sep 2002, Pogac Daniel wrote:

> No tak v tom pripade je najjednoduchsie riesenie asi taketo.
> Na stroji doma si nastav POP3 server ten Vas a SMTP server si nastav server
> providera ktory ti poskytuje pripojenie na net. Vacsinou provideri poskytuju
> aj jedno mailove konto k pripojeniu takze by nemal byt problem...
> Ak samozrejme nechces nastavit svoj server ako OPEN RELAY a nakoniec sa
> ocitne na niektorom z black listov.

Dalsi moznosti je pouzivat nejaky typ autentizace proti SMTP serveru -
tedy aby SMTP server nebyl otevren do sveta komukoliv (tedy i spammerum),
ale jen tomu, kdo se nejak identifikuje systemu. Bud to muzete resit pres
SASL, ale to chce typicky prekompilovat sendmail (asi jak v ktere
distribuci).

Jednodussi cesta, kterou s uspechem pouzivam, je POP before SMTP - pokud
se v nejakem okamziku provede uspesna autentizace pres POP3, tak sendmail
z prislusne IP adresy na nejakou dobu povoli RELAY. FUnguje spolehlive,
navic vetsina MUA umi se pripojit na POP3 drive nez na SMTP.

Pred nejakou dobou jsem sem do konference posilal linky na skirpty a
dokumentaci k nim, v archivu to snad dohledate (pokud zrovna funguje ;) ).

--
JiKos.